Vis produkter
En måneds returrett Syklene monteres i Tyskland Over 100 år med familietradisjoner
nok
nok
Handlekurv
    Rose

    Kjøpevilkår

    Kjøpevilkår for handel og service 

    Levering og leveringskostnader

    Leveringskostnader, oversikt

    a. Levering globalt
    Vi tilbyr flere alternativ. Se leveringskostnader på vår hjemmeside rosebikes.se eller spør ved bestilling. Ved bestilling til land som ikke hører til EU trekkes MOMS:en av prisen ved fakturering. Ved leveranser til land utenfor EU er de ikke mulig med dellevering. Fraktkostnader til Sverige, Storbritannia og Frankrike er 8,95€ . (5.95€ før kjøp over 150€ ) Fraktkostnader til Finland, Spania og Italia er 9,95€ (6,95€ ved kjøp over 150€ ). Kostnader ved transport av spinningsykler, transportbokser, tomme sykkelesker, terrengsykler, landeveissykler og trekkingsykler er avhengig av leveringsadresse. Når du bestiller på vår hjemmeside kommer fraktkostnader i varekurven.

    b. Sykkelleveranser:
    For en sikker transport blir alle våre sykler sendt i en spesiell sykkeleske. Denne esken koster 15,95€.

    c. Levering til ikke Eu land
    (unnatt "komfortleversane" til Sveits og Liechtenstein):
    Ved leveranser til land som ikke hører til den Europeiske Union kan det kreves tollavgifter og skatter i følge respektive lands lovgivning. For mer informasjon om  toll- og importregler kan du spørre ditt lokale toll og avgiftsdirektorat.

     

    Velg betalingsmetode

    Kreditkort:
    Vi tilbyr også muligheten til og betale med MASTERCARD eller VISA . Når du bestiller, fyll da i ditt kreditkortsnummer, sikkerhetskode og kortet gyldighetstid. Beløpet du har bestilt for blir trukket fra ditt kreditkort når varene blir sendt.

    Forskuddsbetaling:

    Når du har sendt inn din bestilling betaler du inn totalbeløpet på forhånd gjennom å opplyse ditt kundenummer eller fakturanummer, fullstendig navn på personen som har gjort bestillingen og adressen til vedkommende. Vennligst bruk SEPA- betaling foråg overføre bestillingens totalsum i Euro til kontoen ved Stadtsparkasse Bocholt (se nedenfor).

    Våre kunder i Storbritannia kan betale i pund til følgende konto: 20687660 (sort code 30-65-41) ved Lloyds TSB Bank (IBAN GB07 LOYD 3065 4120 6876 60, SWIFT BIC LOYDGB21682).

    Internasjonale kunder, vennligst bruk en SEPA- betaling for å overføre totalbeløpet til vår  Stadtsparkasse Bocholt, IBAN DE02428500350000135251, SWIFT BIC WELADED 1BOH, Markt 8, 46399 Bocholt, Germany.

    Vennligst noter leveringsavgiftene når du betaler på forskudd.

     

    Øvrige betalingsmetoder i Tyskland:

    Postoppkrav:
    Du betaler ved levering/henting. Vennligst noter at når du velger postoppkrav så må du betale postavgiftene som for øyeblikket er 5,60€ (postoppkrav og returavgift). Vennligst noter at postoppkrav kan kun brukes for leveringer i Tyskland.

    Faktura:
    Betal hele summen på fakturaen selv om du returnerer noen produkter. Faktura betaling er kun mulig for privatpersoner i Tyskland.

    Direktedebitering:
    Vennligst oppgi dine bankopplysninger (kontonummer, bankens navn og adresse) på din bestilling. Direkte debitering er kun mulig for privatpersoner med leveringer i Tyskland. Debiteringen skjer ca. 14 dager etter levering.

    Vi forbeholder oss retten til betaling med postoppkrav, forskuddsbetaling eller med kreditkort. Vi gir beskjed om dette på forhånd.


    Vi er her for å hjelpe deg

    a. ROSE garanti
    Når du kjøper din ROSE sykkel får du en omfattende garantipakke med på kjøpet. Vi gir deg to års garanti på sykkelens alle komponenter. På hjul av merkene ROSE eller Xtreme som er bygget etter kundens ønsker (gjelder ikke serietilverkede hjul) har vi ti års garanti. Rammene og gaflene har 6års garanti. Denne garantien gjelder ikke fargeforandringer i lakken, eller skader forårsaket av UVstråling. Rammegarantien gjelder heller ikke for lager i fulldempede rammer, eller i girører. Andre lager (f.eks styrelager og kranklager) som ikke er en del av rammen er heller ikke dekket av garantivilkårene. Garantiene gjelder bare for sykkelens første eier. Ved godkjente reklamasjoner under garantiperioden erstatter eller reparerer vi den skadde varen. Hvis ROSE ikke kan erstatte kunden med en helt lik ramme eller gaffel som reklamasjonen gjelder, forbeholder vi oss retten å tilby et lignende produkt I dette fall har kunden ikke rett å kreve en eksakt lik produkt som reklamasjonen gjelder, heller ikke kreve erstatning for deler som ikke lenger er kompatible. Denne garantien gjelder ikke for normal slitasje, uforsiktig bruk, ulykker eller feilmontering. Vennligst ta vare på fakturaen din da den fungerer som garantibevis. Fakturadato gjelder som startdato for garantiperioden. ROSE dekker selvfølgelig fraktkostnadene og monteringskostnadene ved en gyldig reklamasjon.

    b. Erstatningsgaranti
    Hvis din ROSE-ramme blir skadet eller ødelagt i en ulykke eller krasj innen seks år fra innkjøpsdato kan du kjøpe en lik, eller en lignende ramme fra det aktuelle sortimentet med 50% rabatt. I Tyskland henter vi rammen eller sykkelen din, pakket i en eske/kasse, helt gratis fra din adresse og returnerer den hjem til deg. Utenfor Tyskland  fakturerer vi bare de fraktkostnadene som tilkommer. Vi bytter også din sykkelramme for en engangssum på 100Euro (ikke ramme inkludert). Denne garantien gjelder bare for skader som ikke dekkes av en eventuell forsikring. Om rammen må byttes, tilbyr vi en lik ramme dersom det finnes eller en så tilnærmet lik ramme som mulig dersom det ikke finnes. Du kan da ikke kreve en levering av en sådan original ramme og bytte av komponenter som ikke lenger er kompatible.

    c. Sykkelservice
    Vi tilbyr denne servicen i Tyskland. Det er gratis å sende landeveis og terrengsykler, mens det koster 20€ og sende en trekkingsykkel. For å garantere at din Pro Service bestilling blir behandlet så enkelt som mulig bør du bestille en tid på forhånd (per telefon eller online). Sykler som blir sendt til oss uten timebestilling blir debitert en ekstra avgift på 25€ for og dekke ekstra kostnader som oppstår. Vår sykkelservice gjelder kun sykler som er kjøpt hos oss. Hvis du ikke har spart din gamle sykkeleske så kan vi sende en til deg for dine kostnader.

    d. Tilverker og forhandlergarantier
    Alle garantier som oppgis i katalogen er tilverker eller forhandlergarantier. Respektive garantitype indikeres spesielt for ulike produkter.  Dine rettigheter ved reklamasjoner for feilaktige varer (eks. gjentatte leveringer av et nytt eller reparert produkt) fra oss eller våre partnere, begrenses ikke av disse garantier. Ekstra tilverker eller forhandlergarantier trer ikke i kraft hvis det gjelder feilaktig bruk eller normal slitasje. Ved en reklamasjon, vennligst send det defekte produktet og en beskrivelse på problemet til: ROSE Bikes GmbH, 46393 Bocholt, Tyskland.
     

    Bestilling av innkjøp

    Innkjøpsavtale
    Visningen av våre varer på vår hjemmeside er ikke bindende tilbud. Ved å klikke på Send-knappen i steg 4 gjør du en bindende kjøpeavtale for produktene oppført i din handlekurv. Etter at du har sendt din bestilling vil du få en automatisk bekreftelse. En kjøpeavtale inngås kun gjennom en ordrebekreftelse på bestillingen eller ved en faktisk levering av varene innen 5 dager.

    Informasjon om returnering av produkter

    Retten til å heve kjøpet

    Du kan heve kjøpet innen 30 dager, uansett årsak. Angrefristen er 30 dager og løper fra det tidspunkt du eller en tredjepart signerer for leveringen. 

    For å heve kjøpet, vennligst gi oss skriftlig varsel:  

    ROSE Bikes GmbH
    - Kundenservice -
    Schersweide 4
    46395 Bocholt
    Tyskland
    E-post: order@rosebikes.se

    TEL.: 00 800 22 77 55 55 GRATIS FRA FASTE TELEFONER, MULIG AVGIFT FRA MOBILTELEFONER.
    (AT, CH, DK, ES, FI, FR, HU, IT, LU, NL, NO, PL, PT, SE, UK)
    ALTERNATIVT NUMMER: +49 28 71 / 27 55 - 55

    per post, faks eller brev, at du ønsker å heve kjøpet. For eksempel, kan du bruke det vedlagte dokumentet - varsel om heving av kjøp. For å benytte deg av retten til å heve kjøpet, må du varsle oss om dette innen tidsfristen.  

     

    Konsekvenser av retur

    Ved heving av en komplett bestilling, er det vår forpliktelse å refundere bestillingens verdi i sin helhet, inkludert fraktkostnader (ekslusive tilleggskostnader som påløper på grunn av att kunden har valgt en annen type leveranse enn vår billige standardlevering) senest innen 14 dager fra vi har motatt ditt varsel om heving av kjøp. For refunderingen bruker vi samme betalingsform som ble brukt ved bestillingen om man ikke har avtalt annet på forhånd; vi tar ikke betalt for refunderingen. Vi forbeholder oss retten til å refundere etter at vi har motatt returforsendelsen eller når kunden kan bevise at bestillingen er returnert, avhengig av hvilket som inntreffer først. 

    Returen må gjøres med det samme eller senest innen 30 dager fra du har gitt oss beskjed om at du vil heve kjøpet. Returen sendes til

    ROSE Bikes GmbH
    - Logistikzentrum - 

    Isselburger Str. 17 

    46395 Bocholt 

    Germany 

    Heving av kjøp er godkjent om varene er returnert innen annulleringstiden på 30 dagar. ROSE Bikes GmbH står for returkostnaden. Om varens verdi har minsket på grunn av kundens håndtering, er kunden ansvarlig for dette. 


    Informasjon om returleveranser

    Vår leveringspakke passer også til returneringer. Alle våre leveranser inneholder en returblankett. Returneringer fra land på listen nedenfor kan bruke returblanketten. Leveranser til de land som ikke står på listen kan bruke returblanketten eller skape en på internett (dette gjelder ikke sykler, se Transportskader/klager). Du gir helt enkelt returpakken til posten. I følge §312d para. 4 BGB gjelder denne retten alle leveringer unntatt de varer som er tilverket på bestilling, lyd- og bildeinnspillinger eller mjukvare hvis de leverte varene er åpnet. For uten returrettigheten på en måneds tid gjelder naturligvis de lovpålagte garantirettighetene.

     

    Transportskader / klager
    Vennligst gi beskjed til oss innen 8 dager hvis du oppdager en transportskade på din vare. Hvis du får en pakke som er skadet, åpne den da med en gang mens den som leverte pakken er på plass og forlang en bekreftelse på at pakken var skadet ved levering. Hvis du har noen spørsmål, vennligst kontakt vår kundeservice (+49 (0) 2871 / 22 75 55). Vennligst returner pakken med vår returblankett (ikke for sykler). Hvis du har en reklamasjon angående klær, vennligst vask plagget før du returnerer det. Hvis du returnerer hjelmer eller skor, bruk heller den pakken som skoene blev levert i, i staden for selve skoesken. Ved klager gjeldende sykler vennligst kontakt vår Pro Service (+49 (0) 28 71 / 27 55 14).

     

    Øvrige vilkår

    a. Valg av jurisdiksjon
    For alle avtaler som gjøres mellom ROSE Bikes GmbH og kunden gjelder tyske lover. FN-konvensjonen om kontrakter for internasjonale løsørekjøp gjelder ikke. Forutsatt at kunden ikke er bosatt i Tyskland, men en annen stat innenfor EU, gjelder denne statens bestemmelser og forbrukervern om de gir kunden ytterligere rettigheter i forhold til tysk lov. (Art. 6 Kap. 2 Rom I-forordningen). 

    b. Cookies
    Vi bruker cookies på enkelte websider for å forbedre kvaliteten på vår webside og for å muliggjøre enkelte funksjoner. Cookies er små tekstfiler som lagres på din data. Største delen av de cookies vi bruker blir tatt vekk fra din harddisk etter at du stenger webleseren. Enkelte cookies blir igjen på din data for å brukes neste gang du besøker websiden. Våre partnere får ikke bruke vår webside for å samle, bearbeide eller bruke personlig informasjon fra våre cookies.

    c. Kontrakttekst
    Vi sparer kontraktteksten og sender ordredetaljer og våre kjøpevilkår per e-post. Du finner våre allmenne kjøpevilkår når som helst ved å klikke her. Dine ordredetaljer kan ikke vises via internett.

    d. Kontraktspråk
    Du kan velge Tysk, Engelsk, Nederlandsk eller Italiensk som kontraktspråk.

    e. Linker
    Hvis websiden inneholder eksterne linker (hyperlinker) til websider fra tredje part, ligger ansvaret for innholdet på disse sidene helt hos respektive operatør. ROSE Bikes har kontrollert alle linker til tredje part for lovbrudd  før linkene til disse sidene har blitt laget.

    f. Forbehold om eienderett
    Varer som leveres er vår eiendom frem til de er betalt  i sin helhet Kontraktsarrangementet styres etter  loven til forbundsrepublikken Tyskland

    g. Diverse
    Vektspesifikasjoner, dimensjoner og utstyr er detaljer som opplyses av produsenter. ROSE Bikes forbeholder sig retten til å levere varer med tekniske forbedringer samt fargeavvikelser. Feil eller informasjon som blir gitt som følge av missforståelser er ikke bindende og vi tar ikke ansvar for de. Leveringene er avhengige av lagerstatus.
    Våre leveringer gjøres på basen av våre leveringsvilkår.

    Alle priser er gitt i Euro/GBP/SEK og inkluderer lovpålagt  MOMS avhengig av leveringsland.

    Tyskland: full MOMS: 19% // redusert MOMS: 7% (VAT ID no.: DE 811 440 544)
    Østerrike: full MOMS: 20% // redusert MOMS: 10% (VAT ID no.: AT 406/0270)
    Nederland full MOMS: 19 % // redusert MOMS: 6% (VAT ID no.: NL 823328648B01)
    Storbritannia:  full MOMS: 20% // redusert MOMS: 5% (VAT ID no.: GB 975077385)
    Frankrike: full MOMS: 20% (VAT ID no.: SIRET no. FR 70521605071)
    Sverige:
     MOMS 25 % (VAT ID no.: SE 502070394701)
    Luxemburg: MOMS 17 % (VAT ID no.: LU 24929607)
    Italia MOMS 22% (VAT ID no.: IT 00144759990)
    Finland: MOMS 24% (VAT ID no.: FI 2421895-2)
    Danmark: MOMS. 25% (VAT ID no.: DK 12627769)
    Belgia: VAT. 21% (VAT ID no.: BE.0837.793.948)

    Vi reserverer oss retten til å endre priser på grunn av valutakurser eller MOMS når som helst uten forvarsel.
    Prisene i katalogen er bindende fram til en ny katalog blir publisert.

    Informasjon om batterilovgivning

    Når batterier og akkumulatorer blir solgt hos oss, er vi som forhandlere pliktige til å informere deg som kunde: du er pliktig til å returnere batterier og akkumulatorer. Du kan returnere brukte batterier i vår butikk, ved ett kommunal oppsamlingspunkt eller i din lokale butikk. Batteriene inneholder farlige stoffer som er merket med ett symbol som forestiller bossdunk med ett kryss over og det kjemiske symbolet (Cd, Hg eller Pb)for tungmetaller som er en avgjørende faktor på avfallets farlighet. Du kan også returnere brukte batterier til vår adresse: ROSE Bikes GmbH, Logistikzentrum, Isselburger Str. 17, 46395 Bocholt, Tyskland. Vi kan kun ta imot batterier som finnes i vårt vareutvalg og som har blitt brukt av husholdningen.


    Informasjon i følge tysk Altgerateverordnung (ElekroG)

    Ettersom vi selger elektronisk utstyr er vi som forhandlere pliktige til å informere deg som kunde: du er pliktig til å returnere elektronisk ustyr som du ikke lenger bruker. Vennligst returner dem til vår butikk, ett kommunalt oppsamlingspunkt eller i en lokal butikk. Du kan også returnere brukt utstyr til vår adresse: ROSE Bikes GmbH, Logistikzentrum, Isselburger Str. 17, 46395 Bocholt, Tyskland. Vi kan kun ta imot batterier som finnes i vårt vareutvalg og som har blitt brukt av husholdningen.

     

    Allmenne brukervilkår for ”Min Sykkel” og kommentar funksjonene på rosebikes.no

    a) Formålet med denne plattformen er at syklister skal kunne kommunisere og få utbytte fra hverandre. Derfor forventer vi oss en respektfull oppførsel  av alle brukere.

    b) Innlegg blir publisert med brukerens navn eller brukernavn sammen med profilbildet som brukeren har lagt til kontoen.

    c) Vennligst ikke skriv innlegg  som inneholder noe som kan skade andre personers integritet eller som strider mot loven.

    d) Før du laster opp bilder, filmer eller informasjon om andre mennesker må brukeren ha lov til og publisere informasjonen. Det er ikke ROSE men du som bruker som publiserer informasjonen. Du som bruker må forklare de berørte parter hvor og hvilken informasjon du skal publisere.

    e) Personopplysninger og andre følsomme opplysninger får ikke publiseres på ”Min Sykkel”.

    f) Hvis man bryter mot disse brukervilkårene, har vi rett til å slette innlegg som bryter mot vilkårene og blokkere brukeren fra ”Min Sykkel”

     

    ROSE Bikes GmbH er beredt til å gå med på en konfliktløsningsprosess hos et konfliktråd for forbrukere


    Her finner du informasjon om datasikkerhet.

     

    Selskapsopplysninger

    ROSE Bikes GmbH
    Schersweide 4
    46395 Bocholt
    Germany

    Telephone: +49 (0) 28 71 / 27 55 55
    Fax: +49 (0) 28 71 / 27 55 50

    Selskapets hjemsted: Bocholt
    Selskapet er registrert:: HRB 8315, District Court of Coesfeld
    Selskapsledelse: Erwin Rose, Stefanie Rose, Thorsten Heckrath-Rose
    VAT ID no.: DE 811 440 544, WEEE-Reg. no.: DE 26905420

     
     















    last kart
    'last kart